Assaig obert de 'Katakana'
POL JIMÉNEZ és un artista format en dansa espanyola i flamenc, sempre a la recerca de nous codis i interrogants de l’escena i el pensament contemporani per nodrir les seves creacions. Format en dansa espanyola pel Conservatori Professional de Dansa de Barcelona, a qui va representar com a coreògraf a l’Assemblée Internationale 2013 a Toronto, organitzada per l'Escola Nacional de Ballet de Canadà, i al Centre Andalús de Dansa de Sevilla.
Tot i la seva joventut, compta amb una trajectòria intensa com a ballarí i coreògraf, treballant amb companyies o coreògrafs com La Fura dels Baus, Cesc Gelabert, Juan Carlos Lérida, José Manuel Álvarez, Ángel Rojas, Joaquín Collado, Kadia Faraux o Mdvd. Forma part del grup musical "Los Aurora".
Estrena les seves produccions al Mercat de les Flors, Sala Hiroshima i Fira Mediterrània de Manresa, aconseguint guardons com “Millor ballarí” als Premis de la Crítica de les Arts Escèniques 2018 i als XXV Premis Butaca. Entre les seves obres destaca: “En el corral”, “Nu”, “Katakana”, “La Oscilante” i “Lo Faunal”.
Ha actuat en festivals o espais com: Fira Tàrrega, Dansa Metropolitana, Danza a Escena, Theatre Vanves, Antic Teatre, Teatre Echegaray, Festival Dansàneu, Festival Clubs, Rencontres Choréographiques, Centre Nationale de la Danse, entre altres.
Imparteix classes a La Tacones i coordina els cicles “Se avecina” a Pla Roig i “Cronexiones” a La Tacones. Actualment, gira amb la seva última producció “Lo Faunal” i treballant amb Joaquín Collado, Jordi Latorre, Los Aurora i el projecte “Les Hereves”, de Flamenco Projects juntament amb el seu germà, Guillem Jiménez, i les germanes Lorena i Marta Nogal.
Més sobre Pol Jiménez a La CalderaEntrada gratuïta