2 - 3 des 2017

Manejar el hacer líquido de forma indisciplinada

Corpografies #2 - Manejar el hacer líquido de forma indisciplinada_Mar Medina

Manejar el hacer líquido de forma indisciplinada és un treball que es recolza en el moviment per interactuar amb el so. Sembla un solo però no ho és. La intenció és habitar un grau d'horitzontalitat on el moviment d'un cos doni pas al moviment de tots els altres objectes que es troben en l'espai, deixant que aquesta afectació mútua compongui un ambient sonor. L'única base sòlida del treball és allò líquid.

Surar és caure en sostingut, fer emergir una xarxa de resistències i noves superfícies de vulnerabilitat. Com l'aigua, que no sosté res que no suri i acull el que s'enfonsa. Una forma d'estar. Moure per entendre les coses, entendre moviments per estar. Formar coses per moure’s, estar per fer formes, aturar per estar entenent. Estar entenent aturades, estar movent-se coses, estar parant formes. Una compostura disposada tota l'estona a caure.

Les criatures tenen un sol sentit: el tacte. Tenen poders telepàtics febles. Els missatges que són capaços de transmetre i rebre són gairebé tan monòtons com la cançó de Mercuri. Tenen sols dos missatges possibles. El primer és una resposta automàtica al segon, i el segon una resposta automàtica al primer. El primer és: «Sóc aquí, sóc aquí, sóc aquí». El segon és: «M'alegro que hi siguis, m'alegro que hi siguis, m'alegro que hi siguis». (Kurt Vonnegut, Les Sirenes de Titan, capítol 8 "En un nightclub de Hollywood")

Fitxa artística

Disseny de l’espai sonor Tirso Orive

Textos Ester Jordana/ Blanca Callén/ Jara Rocha/ Kurt Vonnegut

Acompanyament Esther Blázquez i David Pérez

Agraïments aquest treball és visible gràcies a La Poderosa, espai per la dansa i els seus contaminants, i Antic Teatre

Mentre es gradua en Història de l'art per la Universitat de Barcelona es forma com a ballarina en diferents ciutats europees, en el Movement Research de Nova York i amb la SITI companyia d'Anne Bogart. El seu interés més ampli pel cos en moviment la porta a estudiar més tard tècnica Alexander.

Després de treballar un temps amb companyíes de dansa comença a interessar-se més en els processos que en els successos i es dedica a ocupar-se en la docència i a col·laborar en projectes de caràcter independent al costat d’INFRA- (Jara Rocha/Ester Jordana), MovLab, la fundació Antoni Tàpies a Performing the Museum, MAMBO per Teatron, a ARTAS amb La Poderosa o amb la Clara Tena, el Tirso Orive i l’Aimar Pérez Galí. El seu treball en solitari es nodreix d’ambdues activitats.

Més sobre Mar Medina a La Caldera