No lo sé
En la proposta original per al mes de maig, al voltant de les invocacions, fantasmes, la invisibilitat i altres presències, Esther Rodríguez-Barbero i Marta Echaves van iniciar una pràctica d'escriptura i intercanvi de textos que han reprès, vinculant-la també al que anava a ser però no va ser, tenint present l'espai de la Caldera com a lloc de congregació on tot anava a succeir. A partir d'ara proposen un lliurament setmanal d'aquests textos i una cadena, com a estratègia de disseminació no tecnològica: un delivery cos a cos i mà en mà. Per a això, els còmplices dels 25 anys de La Caldera dipositaran sobres en llocs estratègics amb l'esperança que sigui trobat per una altra persona.
Podeu veure totes les imatges al Flikr de La Caldera
ESTHER RODRÍGUEZ-BARBERO. Coreògrafa, ballarina, arquitecta i sanadora. Investiga a través de la pràctica artística. El seu treball es mou entre la coreografia, la pràctica escènica, el relat, allò performatiu i arquitectònic, emprant principis associats a aquestes disciplines per dissenyar pràctiques espacials i socials. Es forma en dansa contemporània paral·lelament als estudis d'arquitectura i posteriorment realitza un Màster en Pràctica Escènica i Cultura Visual, UCLM i un postmaster a a.pass (estudis avançats de performance i escenografia) a Brussel·les. La seva investigació aborda les relacions entre cos, espai, lloc des del ball i el moviment, partint de la curiositat cap a allò desconegut com a motor. El seu enfocament comprèn el cos com una tecnologia a través de la qual podem ampliar la nostra percepció de la realitat entenent-ho com un sensor i un canal pel qual passen diferents tipus d'informació, ampliant així la nostra relació amb l'entorn. En els darrers anys, ha desenvolupat diversos treballs que reflexionen sobre l'alteritat, la liminalitat, la interrelació entre diferents mitjans, cossos i disciplines, la bioètica, allò ciborg, les relacions espacials i les relacions entre sistemes vius (humans i no humans). Algunes d'aquestes obres aborden les nocions de vida i mort, absència-presència i altres formes en què ens relacionem amb la (in)finitat.
Alguns d'aquests treballs són: SerOcéano: órganos electromagnéticos (ArtforChange 23'), WE CAN DANCE (Danzaaescena23, 23-16), Teknetoolbox (PerformingLifeAkademiaNetwork 23), Las Ruinas (Surge-Brutal 22'), Historias de la Casa del Lago (Poesía en Voz Alta 22'), Do bodies dream of electromagnetic organs? (ArsElectrónica, Institut Ramon Llull-Hangar-NewFoundation-LaCaldera 22-21'), La Máquina de Desconocer (La Caldera, Ese Zumbido Azul, Ca2m 21'), Allá (Hacer historias 21'), Invocaciones (Domingo 21'), Mensajes Corporales (Surge-La Caldera 20'), PASE (Laboratorio Danza y Nuevos Medios Etopia 20') Guided Tour (La Casa Encendida 18'), Beats & Sweat: a tribute to Sir Henry's (Quarterblockparty 19') Manual: on ways to inhabit this table & other issues (Decoratelier-apass 17-18') entre otros.
Més sobre Esther Rodríguez-Barbero a La CalderaMARTA ECHAVES. És coordinadora d´activitats a Espanya per l´editorial Caja Negra. Ha escrit per a catàlegs i publicacions d'artistes i és editora juntament amb María Ruido i Antonio Gomez Villar de Working Dead. Escenarios del postrabajo (La Virreina Centre de la Imatge). Interessada en l'escriptura i la investigació historiogràfica, els seus projectes es proposen revisitar imatges i metàfores posant al centre la vivència íntima i els anecdotaris com a detonadors de dispositius poètics de memòria. La contrarrevolución de los caballos va ser una investigació al voltant de l'heroïna i el VIH en el context del neoliberalisme espanyol, que va prendre diversos formats i va ser presentat en llocs com Can Felipa, MACBA, MNCARS, ARCO... Recentment va presentar dins del Festival Domingo les seves investigacions al voltant de la memòria paranormal de la postdictadura amb la conferència 'De las Acechanzas'.
Més sobre Marta Echaves a La Caldera