João Fiadeiro, Carolina Campos

JOÃO FIADEIRO (1965) pertany a la generació de coreògrafs que emergeixen al final de la dècada dels anys vuitanta i que deu el seu origen a la Nova Dança Portuguesa. Es forma majoritàriament entre forma Lisboa, Nova York i Berlin, i ha sigut ballarí de la Companhia de Dança de Lisboa (86-88) i del Ballet Gulbenkian (89-90). El 1990 crea la Companyia RE.AL, responsable de la creació i difusió de les seves peces, presentades amb regularitat per tota Europa, Estats Units, Canadà, Austràlia i Amèrica del Sud. Acompanya amb freqüència, en qualitat de tutor, artistes emergents i acull, dins de l'àmbit de la programació del Atelier Real, artistes i esdeveniments transdisciplinaris. El mètode de la Composició en Temps Real, dissenyat originalment per donar suport a l'escriptura coreogràfica i dramatúrgica dels seus treballs, s'ha consolidat com a eina i plataforma teòrica i pràctica per a pensar la decisió, la representació i la col·laboració. Aquesta investigació es desenvolupa en el context de l'art i en col·laboració amb altres disciplines – l'economia, l'antropologia, o les ciències dels sistemes complexos – i l'ha portat a orientar laboratoris en programes de Màster i Doctorat en universitats portugueses i estrangeres. Actualment participa en el doctorat d'Art Contemporani del Colégio das Artes de Coimbra.

CAROLINA CAMPOS és brasilera i viu a Lisboa. Llicenciada en Comunicació i postgraduada en Fotografia. En 2019-2010 cursarà el Programa d'Estudis Independents del MACBA a Barcelona. Va començar a treballar en dansa el 1998. Des del 2007 fins al 2011 va ser ballarina de Lia Rodrigues Cia de Danças en Rio de Janeiro. Les seves dues últimes peces són PLAYA (2017) en co-autoria amb el Coletivo Qualquer (ES/BR), i NOME (2016) en co-autoria amb Márcia Lança (PT). El 2020 estrenarà la peça 'Ça Va Exploser' en col·laboració amb el coreógraf João Fiadeiro (PT). A més de les seves creacions, treballa també com assistent de Vera Mantero (PT), com intèrpret de Sónia Baptista (PT) i amb l'acompanyament dramatúrgic i mirada externa d'artistes com Calixto Neto (BR/FR), Ivan Haidar (AR), Adaline Anobile (CH/BE) i Julián Pacómio (ES) i Angela Milano (Pais Vasc). És artista associada del Atelier Real (Lisboa) i des del 2012 treballa amb João Fiadeiro en la formació i investigació a partir de la Composició en Temps Real i en la creació coreogràfica, havent realitzat workshops a diferents països com França, Portugal, Brasil, Argentina, Itàlia, i Espanya. És co-creadora i performer de les peces del coreògraf 'De Perto uma Pedra', 'From afar it was an Island' i 'O Que Fazer Daqui Para Trás'.

2019
2020
Residència de creació
Residències en xarxa

Ça va exploser

Residència de la nova creació Ça va exploser, un projecte de Carolina Campos i João Fiadeiro que es va estrenar al juny de 2019 al Teatro Viriato de Viseu (Portugal) i que utilitza com a punt de partida el llibre Ma vie va changer de Patrícia Almeida i David- Alexandre Guéniot.

Ça va exploser (Això explotarà) es refereix a una de les imatges de el llibre Ma vie va changer (La meva vida canviarà), de Patrícia Almeida i David-Alexandre Guéniot, que serveix com a territori afectiu per a la construcció d'aquesta obra. La publicació contraposa tres anys d'imatges (2011-13) que documenten la vida quotidiana d'una família, juntament amb imatges de la vida quotidiana col·lectiva agafada de diaris nacionals. En tots dos, la paraula 'crisi' és el denominador comú. Les paraules i els gestos s'acomoden en el protocol fictici de les relacions i ocupen l'espai de la intimitat construïda. Coses i esdeveniments succeeixen en les bretxes d'aquesta construcció. Les coses xoquen, se superposen, s'atropellen. Aquí i allà es sincronitzen. Però sembla que només ho fan per confirmar la impossibilitat de continuïtat. Aquesta és la història d'una crisi. La crisi d'una trobada. Amb els altres, amb un mateix, amb el món.

Residència de creació el 2019 dins de Sporá Prógrama.

Residència de tècnica el 2020 en col·laboració amb el Festival Sâlmon en el qual es va presentar aquesta peça.