Xavi Moreno, Federica Porello

Profile picture for user Xavi Moreno- Federica Porello

FEDERICA PORELLO Ballarina, docent i coreògrafa, estudia a P.A.R.T.S. (Performing Arts Research and Training Studios) a Brussel·les. De 2006 a 2008 col·labora amb músics i ballarins en diverses creacions i performances improvisades al voltant del diàleg entre dansa i música. Federica ha treballat amb la coreògrafa Marlene Freitas, la companyia Tg Stan, el coreògraf Thomas Hauert, la companyia Le Théâtre de Nuit, la companyia Adonk! Amb aquesta última, ha participat de la posada en en marxa d'un llenguatge en comú entre la dansa i les arts del titella donant tallers en diferents estructures tals com l'Institut International de Marionnette a Charleville-Mézières i Le Ravelin, a Dieppe i com a intèrpret en la creació de l'espectacle Commune Présence (2012). Des del 2009 treballa amb el coreògraf català Albert Quesada, i des del 2013 amb la companyia catalana Malpelo.

XAVI MORENO Autodidacta, format en col·lectius de teatre i dansa. Xavi Moreno ha creat diversos espectacles de carrer, estudia expressió corporal dramàtica, acrobàcia, butoh a la Subbody Butoh School i practica la dansa amb Maria Montseny, Mayte Vaos, Atsushi Takenouchi, Cecilia Colacrai, Guy Nader, Thomas Hauert, la Cia Malpelo o Catherine Dubois, entre d'altres. Freqüenta des del 2011 el taller de titelles Pepe Otal a Barcelona on acompanya la creació d'espectacles de teatre d'objectes. Entra a la companyia AdonK! el 2011 on posa en marxa la construcció d'un llenguatge en comú entre la dansa i les arts del titella. Imparteix tallers en diferents estructures com l'Institut International de Marionnette a Charleville-Mézières o Le Ravelin, en Dieppe i com a intèrpret en la creació de l'espectacle Commune Présence (2012). Participa en la creació de La Mesura del Desordre, dirigida per Thomas Hauert de la Cia. Zoo, en col·laboració amb el Group LaBolsa.

2015
Residència de creació

Lacuna

A Lacuna (=una secció que falta en un text, un buit lexic del llenguatge, un llarg silenci en una peça musical) ens situem a nosaltres mateixos en una escletxa, especificament en l'espai entre l'exploració del moviment abstracte o tasca orientada vers la dansa improvisada, i la narració amb animació d'objectes. Volem posar aquests dos pols en diàleg, construint un hibrid d'eines de composició. Lacuna esdevé d'aquesta manera un espai per qüestionar i experimentar, vulnerable i obert.

Lacuna va donar peu a la peça WeWood.

WeWood és la primera obra de la Cia. Les Chasseurs Cueilleurs, nascuda d'un laboratori d'investigació coreogràfica, un espectacle per a tres intèrprets i 24 objectes sense història: restes, trossos de fusta amb els que juguen i munten per crear volums, paisatges cubistes o figures animades amb les que componen una música sonora i visual. Aquests objectes donen la possibilitat als intèrprets d'inventar intencions temporals, influenciats per les seves accions segons com els toquen, els desplacen o els abandonen.

WeWood és un diàleg entre tres personatges amagats i revelats a través de les seves relacions amb els objectes. Una polifonia de situacions surrealistes on l'abstracció de l'gest es torna un refugi, una escapatòria de el present, del que és tangible, per obrir un imaginari a partir de l'escolta de les coses que ens envolten.

Estrena a França: agost 2018 Festival MIMA, Mirepoix

Estrena a Catalunya: novembre 2018, Festival IF Barcelona, Sala Hiroshima.